nancy

The Long Way Round - Jodymoon

芥小末:

tell me what is going on inside your mind,
告诉我你的脑海中什么在纷争不休,

the more i know the less i understand these times,
岁月渐逝 我知道的愈多 明晓的却愈少,

i saw a man in my troubled dreams,
我曾在令我烦忧的梦中遇见过一个人,

he told me things that i could not foresee,
他告诉了我一些我无从知晓的事情,

your road is a song so carry on and do right,
你的漫漫人生路就像一首歌 所以请继续深情吟唱吧,

i wonder why i still try,
我也好奇为何自己迟迟不愿放弃,

oh oh i take the long way round and,
噢 一路悠悠走来 也曾徘徊忧伤,

oh oh and it’s never straight or short in my life,
纵使人生从未有一马平川之时,

but you are still around,
但你仍然踽踽而行,

good to go but i have never left the ground,
逃避或许是一个好的选择,

wanna lose some gravity to float just like a cloud,
但我不想沉溺虚幻 如同浮云置身事外,

and all this time i just carry on,
所以一直以来 我从未轻言放弃,

i keep the faith that my time will come,
我坚守心中信念 属于我的时代终将到来,

can’t fight the tide but i’m ready to jump in,
我无法抗拒命运的浪涛 但我可以敞开胸怀去迎接洗礼,

any time i’ll be all right,
无论何时 我都执念如初,

oh oh i take the long way round and,
噢 一路悠悠走来 也曾彷徨失措,

oh oh and it’s never straight or short in my life,
纵使人生从未有一帆风顺之时,

but we are still around,
但我们仍然踽踽而行,

so don’t you feel like running down my skies,
所以 别想让我向命运投降,

it’s just no use,
这只是徒劳无功,

i play this game it changes every time,
置身事中方知人生如戏 变幻莫测,

it’s all i know,
这是我所知晓的一切,

oh oh i take the long way round and,
噢 一路悠悠走来 方知人生艰辛与不易,

oh oh i am still around and,
但我不愿半途而废 就此投降,

oh oh running upside down and,
噢 哪怕疲于奔命 流离失所,

oh oh and it’s never straight or short in my life,
纵使人生从未有风平浪静之时,

but i am still around,
路漫漫其修远兮,

yeah i am still around,
吾将上下而求索,

from The Long Way Round (single), released January 29, 2015.

评论

热度(38)